Current song:

Warga Kota Mula Balik Raya


KUALA LUMPUR - Jumlah kenderaan di lebuh raya utama semakin meningkat ketika orang ramai mula bergerak meninggalkan ibu kota untuk pulang ke kampung meraikan Hari Raya Aidilfitri yang dijangka disambut pada Ahad ini.

Aliran trafik di Lebuhraya Utara Selatan dan Lebuhraya Pantai Timur (LPT) yang dilaporkan lancar tengah hari semalam mulai sesak menjelang petang.

Berdasarkan maklumat twitter PlusTrafik, pergerakan trafik perlahan di Plaza Tol Rawang menuju ke utara, begitu juga dengan laluan sebelum memasuki tol Jalan Duta menuju ke Bukit Lanjan dan dari Kilometer 10.9 arah utara Lebuhraya Baru Lembah Klang (NKVE) menuju ke Damansara.

Aliran trafik juga dilaporkan perlahan di laluan masuk Plaza Tol Juru menuju ke Seberang Perai serta pergerakan ke selatan yang dilaporkan sesak dari arah Machap ke Ayer Hitam, Johor.

Jurucakap Pusat Kawalan Trafik Plus memberitahu, laluan masuk ke tol dari pusat bandar juga bergerak perlahan namun terkawal.

Sementara itu, menurut laman twitter Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM), sehingga 12 tengah hari semalam, trafik bergerak lancar di Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak dan LPT termasuk di sekitar Plaza Tol Gombak, Bentong dan Karak.

PLUS Malaysia Berhad (PLUS) menjangkakan kenderaan keluar dari ibu negara bertambah menjelang malam.

Suara

Suara

Suara
Suara