Current song:

Sorok Dalam Sejadah


KUALA LUMPUR: Cubaan seorang lelaki warga Indonesia berusia 28 tahun menyembunyikan diri menggunakan sejadah sebagai pelindung bagi mengelakkan dirinya dicekup pihak berkuasa gagal apabila taktiknya itu dapat dikesan ketika operasi bersepadu 6P yang dijalankan di rumah kongsi Jalan Perhentian, Sentul, di sini, kelmarin.

Lelaki itu adalah antara 94 pendatang asing tanpa izin yang ditahan dalam operasi bersepadu Jabatan Imigresen Malaysia (JIM), Kementerian Dalam Negeri (KDN), Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Operasi bermula jam 9 malam dan berakhir tiga jam kemudian bertumpu di lima blok rumah kongsi yang dijadikan asrama pekerja di kawasan berkenaan.

Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasaan Imigresen Kuala Lumpur, James Musa Singa yang mengetuai operasi itu berkata, operasi di kawasan itu mendapat kerjasama KDN, JPAM dan PDRM dengan kekuatan anggota 170 orang.

“Kami melakukan serbuan ke kawasan itu selepas menerima maklumat orang awam dan hasil intipan dijalankan berjaya menahan 94 pendatang terdiri daripada warga Indonesia, Bangladesh, Vietnam dan India.
Suara

Suara

Suara
Suara