Current song:

Hafizah Ungguli Sastera Utusan 2011


KUALA LUMPUR - Karya Deru Angin di Kuala Perlis tulisan Hafizah Iszahanid diisytiharkan sebagai pemenang kategori Novel Remaja pada majlis Hadiah Sastera Kumpulan Utusan ExxonMobil 2011 (HSKU 2011) yang diadakan di sini malam tadi.

Hafizah yang membawa pulang wang tunai RM7,000 berserta hadiah iringan menamatkan dominasi Sri Rahayu Mohd. Yusop yang merupakan pemenang kategori itu bagi tempoh enam tahun berturut-turut sebelum ini.

Sri Rahayu bagaimanapun tidak pulang dengan tangan kosong apabila meraih tempat ketiga melalui novel bertajuk Rimba Jiwa dan menerima wang tunai RM3,000 berserta hadiah iringan.

Tempat kedua bagi kategori tersebut dimenangi oleh penulis muda kelahiran Sabah, Ruhaini Matdarin melalui novel Waris Pejuang dan membawa pulang wang tunai RM4,500 berserta hadiah iringan.

Hadiah-hadiah disampaikan oleh Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Dr. Ali Hamsa dan ia turut diserikan dengan kehadiran dua orang Sasterawan Negara iaitu Datuk Dr. Ahmad Kamal Abdullah atau Kemala dan Datuk Dr. Mohd. Anuar Rethwan.
Suara

Suara

Suara
Suara