Current song:

Zulfahmi gah teruskan aksi cemerlang


Phillip Island: Jaguh Moto3 negara, Muhammad Zulfahmi Khairuddin meneruskan pemburuan podium keduanya menuju penamat kejuaraan musim ini selepas mencatat masa kelima terpantas sesi kelayakan Grand Prix Australia, semalam.

Selepas melakar sejarah menaiki podium di Sepang, minggu lalu, Zulfahmi yang menunggang jentera KTM bersama pasukan AirAsia-SIC-Ajo mencatat masa 1 minit 1:39.229 saat, ketinggalan +0.895s di belakang pelumba petak pertama yang juga juara dunia Moto3, Sandro Cortese.
Dengan berbaki dua perlumbaan termasuk GP Australia sebelum menamatkan saingan di Valencia, Zulfahmi jelas terus bernafsu besar untuk membaiki kedudukan keseluruhan di tempat ketujuh dengan 117 mata, hanya ketinggalan 16 mata berbanding pelumba di tempat keempat keseluruhan, Alex Rins.

Mencatat masa lebih pantas dari Zulfahmi ialah pemenang tempat ketiga di Sepang, Jonas Folger bakal memulakan perlumbaan di petak kedua 1:38.727s diikuti penunggang Sepanyol, Efren Vazquez (1:39.179s) ketiga manakala penunggang Britain, Danny Kent (1:39.222s) di petak keempat.

Dalam kelas perdana MotoGP, penunggang tuan rumah Casey Stoner menampilkan tunggangan menakjubkan untuk meraih petak pertama dengan mencatat 1.29.623s sekalipun beraksi dalam keadaan kesakitan yang dialaminya selepas menjalani pembedahan patah buku lali di Jepun, awal bulan ini.

Penunggang sensasi Yamaha dari Sepanyol, Jorge Lorenzo terus memberi tekanan dengan mencatat masa kedua terpantas ketinggalan +0.517s diikuti rakan sepasukan Stoney, Dani Pedrosa ketiga (+0.952s) yang bakal berjuang bermati-matian menghalang Lorenzo mengucup kejuaraan dunia lebih awal.

Suara

Suara

Suara
Suara