Current song:

Tarik, Jual, Tarik


KUALA LUMPUR: Tarik, jual dan rampas semula. Itu kaedah digunakan satu sindiket dianggotai kumpulan penarik kereta untuk menganiayai orang ramai dengan menjual kereta mewah seperti BMW, Mercedes, Nissan Skyline dan Toyota Harrier dengan harga serendah RM40,000 hingga RM150,000.

Mangsa terlebih dulu dibawa melihat barisan kereta mewah berkenaan tanpa mengetahui ia kenderaan yang ditarik daripada pemilik asal selepas gagal menjelaskan bayaran ansuran dan nombor pendaftaran serta dokumennya sudah dipalsukan.

Kebiasaannya, mangsa termasuk pembeli kereta terpakai membuat bayaran secara tunai, namun selang seminggu kemudian, muncul pula individu lain daripada sindiket sama yang memaksa mangsa memulangkan semula kenderaan berkenaan dengan alasan ada masalah dokumentasi.


Sekiranya mangsa enggan bekerjasama anggota sindiket terbabit menggunakan kekerasan termasuk mengurung dan memukul mangsa sehingga ada yang parah.

BUKTI...gambar orang yang dicederakan.
Kegiatan itu didedahkan sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mengendalikan isu pengguna, Mukmin Reach Out Management (MROM) yang berpejabat di Langkawi.


Sumber Dari Metro  
Artikel Di Siarkan Pada : 12/12/2012

Suara

Suara

Suara
Suara