Current song:

Hafizh Sambar Wildcard Moto2 GP Malaysia



KUALA LUMPUT - Hafizh Syahrin Abdullah akan beraksi buat tahun kedua berturut-turut pada MotoGP Grand Prix Malaysia di Litar Antarabangsa Sepang pada 19 hingga 21 Oktober ini apabila disahkan mengisi slot wildcard kelas Moto2, semalam.

Pada penyertaan pertamanya tahun lalu, pelumba Petronas Raceline Malaysia itu mempamerkan aksi terbaik dengan menamatkan perlumbaan pada tempat ke-20 daripada 38 pelumba.

Dia cemerlang dengan rekod sebagai juara Expert/CP130 termuda Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia Petronas dan pelumba termuda yang berjaya memenangi perlumbaan SuperSports 600cc Kejuaraan Motosikal Asia Petronas (ARRC).

Pelumba Program Pembangunan Bakat Petronas itu turut mencipta sejarah sebagai pelumba Malaysia pertama beraksi dalam kategori Moto2 pada Kejuaraan Motosikal Sepanyol Campeonata de España de Velocidad (CEV) untuk satu musim penuh tahun ini.

"Saya gembira dan tidak sabar untuk beraksi buat kali kedua dalam perlumbaan Moto2 pada MotoGP Malaysia.

"Sasaran utama saya sudah pasti untuk memperbaiki keputusan yang saya dicatatkan tahun lalu.

"Banyak yang telah saya pelajari pada penyertaan tahun lalu, namun beraksi pada Kejuaraan Motosikal Sepanyol CEV Buckler dalam kategori Moto2 pada tahun ini telah membantu meningkatkan lagi prestasi saya.

Suara

Suara

Suara
Suara