Current song:

Lapan Lelaki Rompak Cip Mikro Bernilai RM11.5 Juta Di Bukit Mertajam


BUKIT MERTAJAM: Lapan lelaki bersenjatakan pedang samurai melarikan sejumlah cip mikro unit pemprosesan komputer (CPU) bernilai RM11.5 juta dalam satu rompakan di sebuah kilang di kawasan Perusahaan Perai Bukit Tengah, di sini, awal pagi ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang, SAC Mazlan Kesah berkata lelaki itu dipercayai berusia antara 20 hingga 40 tahun memecah masuk gudang kilang berkenaan melalui pagar belakang kira-kira jam 2.30 pagi.
"Ketika kejadian enam pengawal termasuk penyelia kilang berada di tempat kejadian.
"Kumpulan perompak terbabit bertindak mengikat pekerja di situ sebelum membawa masuk sebuah lori ke tempat pemunggahan barang dan melarikan sejumlah cip mikro yang terdapat dalam tiga palet itu," katanya ketika dihubungi di sini.

Beliau berkata kumpulan perompak itu turut merampas semua telefon bimbit milik pekerja gudang berkenaan bagi mengelak mereka menghubungi pihak polis.

Mazlan berkata sepasukan polis bergegas ke tempat kejadian sebaik menerima laporan berhubung kejadian itu dan menemui beberapa barang antaranya topeng muka, sarung tangan dan cota dalam gudang milik Intel itu.
Suara

Suara

Suara
Suara