Current song:

Janji Ahmad Fakri

AHMAD FAKRI (kiri) berlepas ke Portugal untuk menyertai 
kelab Divisyen Tiga, Atletico S.C malam tadi.
KEMBARA penyerang muda negara, Ahmad Fakri Saarani bersama kelab Divisyen Tiga Portugal, Atletico S. C. sudah bermula. Bekas penyerang Felda United dan Negeri Sembilan itu berlepas ke Evora, Portugal pukul 10 malam tadi dan dijangka memulakan aksi sulung bersama kelab itu pada 6 Januari depan.

Muncul sebagai pemain kedua negara berkelana ke bumi Portugal selepas Nazmi Faiz Mansor (S.C Beira Mar), Ahmad Fakri, 23, berjanji memberikan yang terbaik sepanjang enam bulan bersama Atletico S.C. selepas ini.

Pada masa sama, pemain kelahiran Kelantan itu juga berjanji menjaga diri dan tidak melupakan asal-usul sepanjang berada di sana kelak. "Insya-Allah saya akan buktikan. Jangan risau, semua itu (asal-usul dan adab sebagai rakyat Malaysia) tidak akan saya lupa. "Saya masih berpijak di bumi yang nyata. Insya-Allah," kata Ahmad Fakri kepada Kosmo! semalam.

Semalam, pengurus peribadi Ahmad Fakri, Faisal Zakariah dilaporkan berkata, penyerang itu akan menandatangani kontrak selama enam bulan sebaik tiba di Evora bagi mendapatkan sijil perpindahan antarabangsa secepat mungkin.

Faisal berkata, Ahmad Fakri terlebih dahulu akan singgah di England untuk beberapa hari sebelum berangkat ke Portugal beberapa hari kemudian. "Berdasarkan maklumat yang saya terima, Atletico memiliki perlawanan pertama pada 6 Januari.

"Jadi, Ahmad Fakri berpeluang cerah untuk diturunkan dalam aksi pertama jika ITC dapat diperoleh segera," kata Faisal.

Untuk rekod, Ahmad Fakri sebelum ini pernah ditawarkan kontrak yang sama oleh Atletico S.C. melalui ejennya, Marco Guimares pada Ogos lalu tetapi terpaksa ditolak kerana terlibat dengan komitmen Piala Malaysia dan kempen Piala Suzuki AFF.

Dia juga difahamkan pernah mendapat tawaran daripada sebuah kelab divisyen satu di Portugal namun lebih cenderung menyertai Atletico S.C. yang beraksi di divisyen tiga, sekali gus dikatakan memiliki peluang lebih cerah untuk diturunkan pengendali kelab, Paolo Simao.


Sumber Dari Kosmo!
Disiarkan Pada : 28/12/2012

Suara

Suara

Suara
Suara