Current song:

FAM Pilih Kasih ?

Antara bukti pergaduhan membabitkan pemain Tentera dan Selangor 
ketika aksi Piala FA di Stadium Shah Alam, 25 Januari lalu.
Kuala Lumpur: Adakah benar Jawatankuasa Tatatertib Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) sengaja melewat-lewatkan hukuman ke atas pemain Selangor dan Tentera yang terbabit dalam pergaduhan pada aksi pusingan pertama Piala FA di Stadium Shah Alam, 25 Januari lalu?

Persoalan ini timbul apabila pemain yang terbabit dalam pergaduhan itu sehingga kini masih belum menerima surut pertuduhan daripada jawatankuasa berkenaan walaupun kejadian sudah berlaku hampir tiga minggu.
Malah, ramai yang tertanya-tanya adakah FAM bersetuju dengan cadangan Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), Datuk Hamidin Mohd Amin dan disambut baik Setiausaha Kehormat Persatuan Bola Sepak Angkatan Tentera (PBAT), Kol Abdul Rani Abdul Rahim, yang mahu menyelesaikan masalah itu di luar jawatankuasa?

Pengerusinya, Datuk Taufik Abdul Razak ketika dihubungi semalam menafikan dakwaan berkenaan dan menjelaskan pihaknya akan membincangkan isu pergaduhan itu pada mesyuarat Jawatankuasa Tatatertib FAM, Rabu ini.

“Pada mesyuarat itu nanti kami akan membincangkannya. Kami perlu meneliti semula tayangan video pergaduhan bagi menentukan ia boleh dijadikan kes atau tidak.

“Selepas memperoleh maklumat dan bukti yang diperlukan, kami akan menetapkan tarikh lain bagi membolehkan jawatankuasa bersidang,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Insiden pergaduhan itu menimbulkan pertikaman lidah antara kedua-dua pasukan dengan saling tuduh menuduh - sama ada pengadil perlawanan, Amirul Izwan Yaccob, penyerang Red Giants, Afiq Azmi atau pemain Tentera, Shukor Adan - sebagai punca kejadian itu.


Sumber Dari Berita Harian
Disiarkan Pada : 15/02/2013

Suara

Suara

Suara
Suara